Objektif

Mewujudkan sistem pengurusan kewangan dan akaun yang sistematik dan memastikan sistem kewangan dan akaun Majlis selaras dengan Ordinan Kerajaan Tempatan, 1961 serta Arahan Kewangan Kuasa-kuasa Tempatan.

Fungsi dan Perkhidmatan / Aktiviti.

Melaksanakan pengurusan dan pentadbiran kewangan mengikut peraturan dan prosedur Arahan Kewangan Kuasa-kuasa Tempatan.

  • Penyediaan Belanjawan Tahunan.
  • Pengawasan Peruntukan dan Pengurusan Penyata Penyesuaian.
  • Penilaian hartabenda.
  • Penilaian semula hartabenda.
  • Menyelanggara Rekod Pemegang Harta.
  • Bantahan dan remisi.

Melaksanakan pengutipan pelbagai hasil Majlis.

  • Kutipan bayaran Cukai Pintu.
  • Kutipan bayaran Ses Tanah.
  • Kutipan bayaran Lesen.
  • Kutipan bayaran Pelan.
  • Kutipan bayaran Iklan.
  • Lain-lain bayaran kepada Majlis.
  • Penyediaan dan Pengeluaran Notis Taksiran.

Melaksanakan pelbagai pembayaran, gaji kakitangan, perbelanjaan pengurusan dan pembangunan.

  • Bayaran Gaji dan Elaun.
  • Bayaran bil-bil.
  • Bayaran perbelanjaan operasi.

Perakaunan.

  • Menyelanggara rekod perakaunan.
  • Penyediaan Penyata Hasil Bulanan / Tahunan.

 

Kakitangan Bahagian Kewangan|

Pautan Pilihan


Hak Cipta Terpelihara Majlis Daerah Beaufort 2018 @mdbft2018.
Terma & Syarat | Dasar KeselamatanDasar Privasi

PENAFIAN: Pihak MDBFT tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian atau kerosakan yang dialami disebabkan 
penggunaan sebarang maklumat yang terdapat di dalam laman web ini

.